Thursday, February 10, 2011

aku dilanda musibah..


aku ditimpa musibah dgn kehilangan LAPTOP ku masa cuti raya cina bru2 ni,

ini adalha dugaan utk aku,dugaan dunia tuk mncapai akhirat yg selesa.

lalu ku trfikir...

mungkin ada hikmah dsebalik kjadian yg mnimpa diriku ini,hikmah yg xdisangka oleh ku.
mungkin juga sbg kaffarah dosa2 lalu ku yg xterhitung bnyknya.
mungkin juga Allah nk uji sejauh mana keimanan n kesabaran aku trhadap ujian-Nya.

lalu ku berharap...

harapanku semoga 'makhluk Allah' yg amik laptop ku itu mndapat hidayah n bertaubat ats dosanya.
harapanku semoga dimurahkn rezeki utk mncari pengganti yg baru.
harapanku semoga dprmudahkn segala urusan2 ku spanjang ketiadaan 'nya'.
harapanku semoga terus bersabar n redha dgn segala ujian yg telah,sedang, dan akan menimpa diriku.

terima kasih Tuhan,
Engkau telah menyedarkan aku, betapa lemahnya diri ini,
tidak mampu untuk menjaga nikmatMU walau hanya sebuah laptop,

bagaimana mungkin aku mampu untuk menafikan kehebatanMu,
bagaimana mungkin aku mampu untuk kufur pada nikmatMu,
bagaimana mungkin aku mampu untuk mempersoalkan kekuasaanMu,
bagaimana mungkin aku mampu melakukan dosa menggunakan nikmatMu.

ya Allah...ampunilah aku..sesungguhnya Engkau Maha Pengampun.


"Mujahadah mencapai redha Allah"

No comments:

Post a Comment