Sunday, February 28, 2010

serabut...

assalamualaikum...
xtau mcm mna nk ckp,
tp hakikatnya hidupku serabut sekarang ini,
mcm2 prlu dibuat,
mcm2 prlu dfkir,
mcm2 prlu diurus.

hidupku
mcm2 perkara brlaku dlm hidupku,
perkara buruk,
perkara baik,
aku serabut memikirkannya,
bilakah semua perkara2 ini akan berkesudahan??

tapi...
bila difikirkan,
aku termenung sejenak,
rupa-rupanya baru kusedari inilah kehidupan,
masalah adalah kehidupan,
hidupnya aku kerana masalah,
masalah yang mencorak hidupku,
kerana masalah aku terus hidup.

oleh itu...
aku memujuk hatiku yang keras,
agar menghadapi segala apa yang berlaku dengan tabah,
kerana tiada pilihan untuk aku mengelakkannya,
walau macam mana cara sekalipun aku mencuba untuk mengelak,
ia tetap akan hadir dan terus hadir menimpa diriku.

inilah kehidupanku...masalah..

*hadapilah setiap masalah dengan senyuman,
kerana ia adalah kehidupan kita.

"SMILE TO PROBLEM"

No comments:

Post a Comment